Last van verhoogd olieverbruik of blauwe rook bij het stationair draaien van de motor van uw BMW of MINI? Uitgedroogde of versleten klepseals / kleprubbers zijn hier vaak de oorzaak van. Wij vervangen deze kleprubbers zonder demontage van de cilinderkop.
Versleten klepseals BMW
Op het moment dat de motorolie in de cilinderkop langs de versleten klepseals van uw BMW loopt en vervolgens via de kleppen zelf de cilinders bereikt, zal deze olie verbranden (samen met het benzine/luchtmengsel). Hierdoor ontstaan klachten als blauwe rook uit de uitlaat en een verhoogd olieverbruik. Een goed afdichtende klepseal zorgt ervoor dat dit ‘lekken’ niet mogelijk is, waardoor uw olieverbruik aanzienlijk zal verminderen.
Welke BMW motoren
1 serie, 3 serie en 5 serie: N42, N46
3 serie, 5 serie, 6 serie, N3 en X5: N52
5 serie, 6 serie, 7 serie X5 en X6: N62, N63